ما در نگهداری شما احمال نکرده و یاد شما را فراموش نمیکنیم. اگر چنین بود بلاها برشما نازل گردیده و دشمنان بر شما استیلا می یافتند. پس... از خدای جل و جلاله پروا نمائید و مارا بر نجات دادنتان از فتنه ای که بلند گردیده و بشما نزدیک شده است یاری کنید. که در آن فتنه هر آنکس که اجلش مقدر شده باشد هلاک می گردد و هرآنکس آرزویش را درک کرد زنده خواهد ماند. آن حادثه نشانه ایست برای نزدیک شدن حرکت ما و اینکه شما همه باهم راجع به امر ونهی ما سخن بگوئید (وخدا تمام کننده نور خویش است حتی اگر کافران ناخوش داشته باشند) از برافروختن آتش جاهلیت، به تقیّه پناه ببرید، آتشی که آنرا گروهی از امویان افروخته اند تا با آن گروهی راه یافته را بترسانند. من ضامن نجات کسی هستم که با اینان ارتباط سرّی نداشته باشد و با دور افکندن آن طریق، راه پسندیده ای را برگزیند. وقتیکه جمادی الاول از همین سال آمد، برآنچه حادث خواهد گردیدتوجه داشته برای حوادث بعدی ازخواب خود بیدار شوید. بزودی (آتشی) آیتی در آسمان برشما آشکار خواهد شد و در زمین نیز مانند آن ظاهر خواهد شد و در سرزمین مشرق نیز رویداد غم انگیزی و اضطراب افکن حادث خواهد شد. پس از آن بر عراق طایفه ای غالب خواهند شد که از اسلام بیرون رفته اند. بخاطره عمل بدشان بر آن سرزمین و مردم آن، روزیها تنگ خواهد شد. آنگاه با از بین رفتن طاغوتی از بدکاران اندوه برطرف گردیده و با ازمیان رفتن آنها پرهیزگاران نیکوکار مسرور خواهند شد. کسانیکن از گوشه و کنار دنیا به حج می روند به تمام آرزوها و اهداف خود خواهند رسید و هرچه می خواهند در دسترس آنها وجود دارد و ما را در آسان کردن حج آنان جایگاهی ست که با انسجام و نظام ظاهر می گردد. هریک از شما باید به آنچه که وی را به محبت ما نزدیک می نماید عمل نماید و از آنچه که وی را بر کراهت و غضب ما نزدیک می نماید دوری ورزد زیرا امر ظهور ناگهانی اتفاق می افتد در آن هنگام که توبه فایده ای نبخشد و پشیمانی از گناه کسی را از کیفر ما رهائی ندهد خدا هدایت را بشما الهام فرماید و به رحمت خود وسائل توفیق را به آسانی برایتان فراهم آورد.
منابع:
بحارالانوار ج 53 ، ص 175
الزام الناصب ص 136
تاریخ غیبت کبری ، سید محمد صدر، ص 175
نوائب الدهور و علائم الظهور ج3، ص 379
روزگار رهائی ( سلمان جبل الآمل ) ص 929
الامام المهدی ص 263
امام مهدی ، سید محمد کاظم قزوینی ص ۳۰۰ و 299
احتجاج شیخ طبرسی ص ۲۷۸
احتجاج شیخ طبرسی ج۲ ص ۹۸
احتجاج طبرسی ج۲ ص ۶۵۳ چاپ اندیشه
النجم الثاقب ( مهدی موعود) ص ۲۰۳ و ۳۷۱
مقدمه ارشاد شیخ مفید
توضیح : نامه ای که حدود هزارسال پیش حضرت حجّت به شیخ مفید مینویسد و از ایشان میخواهد که فقط نامه او را رونویسی کند و در اختیار افراد مؤمن و اهل قرار دهد( تا برای آیندگان بماند).
با توجه به اینکه شیخ مفید (ره) در عصر خودش رئیس شیعه و مرجع شیعه بوده است و در حال حاضر شیعه یکپارچه و با معنا فقط در ایران معنی پیدا میکند لذا خطاب آقا در نامه شیخ مفید بیشتر به شیعیان در ایران است.
همانطور که بارها امام و بزرگان فرموده اند که این کشور، کشور امام زمان است و... و با توجه به توقیع (نامه) حضرت به شیخ مفید و آنچه که ما خودمان در ایران دیده ایم اگر مدّت کوتاهی دشمنان ما فرصت بدست می آوردند و می توانستند ایران را تکّه پاره میکردند و در چند سال گذشته صدها بار با مکر و حیله و توطئه و تزویر و تطمیع و ... دست به این کار زده اند که برای همگان روشن است که اگر لطف خدا و نظر حضرت حجت نبود در همان اولین توطئه ها ایران شکست میخورد و سقوط میکرد.
و اشاره حضرت که می گوید آن حادثه نشانه ایست برای نزدیک شدن حرکت ما، همین حوادث چند سال گذشته و درآینده که خواهید دید دشمنان آمریکا، اسرائیل و متحدانشان چه مسائلی را ببار می آورند.
در حدیث داریم که در نزدیکی ظهور خیلی از مردم در این خصوص صحبت می کنند و توجه به این مساله زیاد دارند که خود حضرت هم در نامه اش اشاره به این موضوع نموده و در چندسال گذشته میلیونها برابر توجه عامّه مردم به این قضایا شده که یک نمونه در قسمت نزدیکی ظهور به روایت علما و بزرگان آورده ایم که آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید فرمودند گسترش فرهنگ مهدویّت در سراسر جهان بشارتی بر نزدیکی ظهور منجی موعود است. شرح کامل آنرا در قسمت نزدیکی ظهور به روایت علما و بزرگان یا در صبح صادق مورخ ۲۰/۶/۸۵ بخوانید. هدف این است که وقت شما عزیزان گرفته نشود والا احادیث را در این مورد می آورم.
حضرت می فرمایند خدا به آنچه وعده داده (ظهور) عمل می کند. هرچند کافران نخواسته باشند و نصیحتی در خصوص درگیریهایی که دشمنان بوجود می آورند و آن کسانیکه دو منظوره عمل می کنند جاسوس وار، منافقانه و ... می کنند اما اصل مطلب، حضرت حادثه ای را که در ماه جمادی الاوّل آن سال می خواهد اتفاق بیفتد، الگو قرارمی دهد برای شیعیان و می فرمایند از حادثه همان ماه عبرت بگیرند و تجربه کنند برای حادثه بزرگی که میخواهد درآخر در نزدیکی حرکت آقا که در نامه آمده است، باشد.
در اصل شیعیان را گوش به زنگ می کند و بعد میفرماید که کدام اتّفاق ، کدام حادثه حرکت ما را نزدیک می کند.
اصل حدیث (نامه) آقا را مطالعه نمودید، بنده برای کسانیکه یا سنّشان کم است یا فراموش کرده اند البته با پوزش از علماء و حکما و بزرگان و سروران عزیز که در مقابل آنان دست به نوشتن بردن خطاست و صحبت به میان آوردن ، بی معنا!
(یازدهم سپتامبر) در آمریکا در یک روز چند هواپیما، یکی به ساختمان ۱۱۰طبقه ای پنتاگون ، سازمان تجارت جهانی در آمریکا زد و یکی به ساختمان ۱۰۶ طبقه که به آنها ساختمان های دوقلو میگفتند( چون پهلوی هم بودند) ، یکی هم به پنتاگون، سازمان جاسوسی آمریکا که در زیر زمین و هم کف بود زد. همه آتش گرفت چه آتش مهمی که تا آن زمان هیچ کس و هیچ جا دیده نشده. آتش در ساختمان 110 طبقه در آسمان شعله میکشید. در تلویزیون که نگاه میکردی مثل اینکه کلّ آسمان آتش گرفته و پنتاگون هم در روی زمین آتش گرفته بود.
تا اینجا آتش آسمان و آتشی همانند آن در زمین که در حدیث آمده و اهمیتی که از لحاظ ظاهر و باطن داشت، ظاهر خیلی عجیب که دیده وشنیده نشده و باطن هم از همان زمان آمریکا دخالتهای خاورمیانه را شروع کرد.
بعد در حدیث می فرماید در سرزمین مشرق که اشاره به افغانستان است که بعد از مساله برجهای دوقلو آمریکا به بهانه ی اینکه کاره طالبان و و بن لادن بوده حمله نظامی به افعانستان نمود که آثار آن الان هم ادامه دارد. چه مصیبتهایی ببار آورد که در حدیث هم آقا فرموده اند.
آقا می فرماید بعد از آن همان گروه از خدا بی خبر و بدور از اسلام به عراق غالب می شوند که همه میدانند بعد از تسلّط آمریکا بر افغانستان به عراق حمله کرد که اکنون هم ادامه دارد آثار آن. که حضرت در این مساله بی بند و باری خود مردم عراق را هم مسبب این سبب دانسته، حضرت در حدیث آورده است که با از بین رفتن طاغوت در این میان که صدام است مؤمنین پرهیزگار و متقین و شیعیان خوشحال و مسرور میشوند.
با توجه به هشت سال جنگ و چقدر شهید، مفقود، مجروح که صد در صد مقصر آن صدام بود و بیشتر از این درعراق به مردم عراق چه مصیبتها، چه کشته ها و چه ویرانی ها و ... معلوم است که با کشتن چنین بدکار و بدعمل چقدر مردم خوشحال میشوند و شدند و حضرت در حدیث اشاره دارد که کسانیکه بعد از آن به حج میروند با حجهای سالهای گذشته خیلی فرق میکند مخوصا برای اعراب که اگر از سرپرست کارونها سوال شود حج آن سال با حج های سالهای قبل از آن قابل مقایسه نبوده است.
ذیق وقت است والا تمام را یکی یکی سند ارائه میدهم. حضرت می فرماید در این زمان به کارهای خوب که محبت شما را به من زیاد می کند انجام دهید و از غیر ان دوری کنید. زیرا که امر ظهور ناگهانی اتفاق می افتد و دیگر توبه و عنابه در آن موقع کسی را از عذاب نجات نمیدهد.
همینجا مطلبی را عرض کنم در احادیث ، حدوداً ۴۸۰ حدیث عمومی و کلّی آمده که همه اتفاق افتاده است و در خصوص علائم ظهور آمده است و ۵حدیث حتمی که اتفاق افتادن آن حتمی است و تمام این پنج مورد که صدها حدیث دارد از ۱۵ ماه بظهور اتفاق می افتد. یعنی اولی آن ۱۵ ماه به ظهور و خروج سفیانی است که پیامبر می فرماید از خروج او تا کشته شدنش ۱۵ماه طول میکشد، یکروز هم اضافه نمیشود و باقی علائم حتمی بعد از آن است. مانند بزمین فرو رفتن لشکریان سفیانی در سرزمین بیداء ( وسط مکه و مدینه) و ... و آخرین آن کشته شدن نفس زکیه که امام که ظهور میکند او را بعنوان نماینده خود در مکه معرفی میکند و ۱۵روز به قیام حضرت است که مردم او را میکشند و ندای آسمانی ست که از آسمان صدا زده می شود " بپیوندید به حضرت حجت که هرکس با زبان خودش و در همه دنیا شنیده میشود". همزمان با ظهور سفیانی ست و خلاصه این موارد فقط برای یک کلمه آورده شد و آن اینکه وقتیکه یکی از این علائم حتمیّه اتفاق بیفتد همه جهان میدانند چه خبر است مردم به یقین می رسند که خبرهایی هست و وقتیکه به یقین برسند یا توبه کلا قبول نمی شود یا تأثیر قبل از این موارد را ندارد.
نظرات شما عزیزان: